Hlavní kategorie

Aktuálně ke stažení

Zoner INSHOP4 Manager verze 4.7
(velikost 24 MB)

 

Zoner INSHOP4 Manager verze 4.5
(velikost 24,3 MB)

 

Update verze 4
(velikost 21,8 MB)

 

Manuál pro Zoner INSHOP4 Manager
(velikost 2,5 MB)

 

7.1 Práce s Katalogem zboží v ZIM

Katalog zboží je jednou ze základních nabídek jenž v sobě skrývá mnohá další oddělení pro snadnou přehlednost práce.Také se dozvíte, jak vytvořit katalog vašeho sortimentu.Aby zboží na internetové části Vaší prodejny bylo přehledně seřazené, je potřeba navrhnout přehlednou a vhodně rozdělenou struktůru kategorii. To provedete v sekci Katalog zboží / Kategorie, oddělení, členění.

Proč vytvářet kategorie?

  • výrobky na internetu Vaši zákazníci uvidí jen tehdy, budou-li zařazené v kategoriích.
  • v přehledném stromu kategorií se budou zákazníci lépe orientovat.
Zoner INSHOP umožňuje vytvářet neomezený počet podúrovní kategorií. Z hlediska jejich přehlednosti doporučujeme nepoužívat více než 3 úrovně.

Při tvorbě stromu kategorií si musíte uvědomit, jaký typ prodejny budete budovat:


  1. alternativu obchodního domu se širokým sortimentem zboží jako např. obuv, oděvy, drogerii
  2. prodejnu s jedním druhem zboží, například s obuví 

Tento výběr má vliv na to, kolik jednotlivých oddělení obchodu budete vytvářet.
Agenda Katalog zboží slouží pro správu katalogu Vaší prodejny – umožňuje naplnění prodejny zbožím, které má být vystaveno na internetu,  umožňuje jeho hromadné změny, import ze souboru, tisk, vytváření stromové struktury výrobku.Při vstupu do agendy Katalog se Vám kromě levého sloupce s jednotlivými agendami Zoner inShop Managera zobrazí  tři další okna: okno struktury obchodu (Oddělení), okno s přehledem všech položek zboží (všechno zboží) a okno skladové karty.




V agendě Katalog se spravují oddělení, výrobky, výrobci, dodavatelé, definice vlastností a ceníky.Při kliknutí na Oddělení se zobrazí ve střední části obrazovky struktura obchodu.V tomto okně je možné nastavit zobrazení katalogu buď tzv. kompaktní, kdy jsou vidět pouze kategorie obchodu, nebo zobrazení kompletní vč. dalších úrovní katalogu jako jsou oddělení a členění.



Přidávat a odebírat jednotlivé úrovně stromu je možné buď v liště ikonkou Přidat položku či Odastranit položku nebo prostřednictvím lokálního menu, které získáte klepnutím pravým tlačítkem myši na příslušné větvi stromu. Jednotlivé kategorie můžete rovněž posouvat ve struktuře nahoru i dolu, opět myší nebo tlačítky na liště okna. V pravém okně se zobrazuje seznam podúrovní právě vybrané úrovně a jejich charakteristika. Tyto podúrovně je možné přidat pomocí ikony Přidat položku. Tamtéž jsou ikony sloužící k odstranění úrovně nebo k její editaci.

Jednotlivým úrovním můžete přiřazovat kromě jejich názvu též popis, rozšířený popis a klíčová slova, dále též obrázky a slevy. Slevy můžete omezit na všechny výrobky v dané kategorii nebo pro neregistrované zákazníky. Můžete také přiřadit slevy skupin účtů a slevy účtů - skupiny účtů např. dealerská skupina, účty = zákazníci.

V prvé řadě je potřeba definovat vlastní strukturu kategorií, což provedete v agendě Katalog – Oddělení. Zoner inShop rozeznává čtyři základní úrovně členění stromu.


1. První úroveň se nazývá Obchod. V jedné prodejně je pouze jednou.
2.
Každá prodejna je dále členěna do Oddělení (zde je to Sortiment a Obuv). Nejobvyklejším způsobem použití je případ užití rozdílného sortimentu zboží v katalogu, například obuv a oděvy, nebo drogerie a léky. Naprostá většina prodejen využije jedno oddělení.
3. Třetí instance znamená základní kritérium pro třídění zboží v rámci jednoho oddělení. V terminologii Zoner inShopu se jedná o členění (zde „dle užití“ a „dle účelu“). Jedná se pohled na kategorie zboží. Jeden výrobek může být umístěn v obou členěních
4.
Čtvrtá a další instance představuje kategorie s libovolným počtem vnoření. V této úrovni teprve bude zařazené zboží.