Hlavní kategorie

Aktuálně ke stažení

Zoner INSHOP4 Manager verze 4.7
(velikost 24 MB)

 

Zoner INSHOP4 Manager verze 4.5
(velikost 24,3 MB)

 

Update verze 4
(velikost 21,8 MB)

 

Manuál pro Zoner INSHOP4 Manager
(velikost 2,5 MB)

 

7.2 Oddělení výrobky

Jakmile jsme provedli základní rozčlenění do kategorií a oddělení, můžeme se přesunout do úrovně Oddělení a výrobky. Zde již vytváříme přímo karty výrobků. Nové výrobky přidáte v pravé části aplikace kliknutím na ikonu Přidat položku .

V této části se přidávají Karty výrobků (položky katalogu). Název aktivní úrovně katalogu se zobrazí v záhlaví pravého horního okna se seznamem všech skladových položek ve vybrané úrovni.Všechny položky katalogu se fyzicky nacházejí v základní úrovni Obchod. Také když klepnete na tuto úroveň, Zoner inShop Manager zobrazí úplně všechny položky zboží.  

Klepnutím na určité členění zobrazíte pouze výrobky, které jsou v něm zařazeny. Zařazení do kategorií (podúrovní členění) představuje pouze vytvoření „zástupců“ položek. Jedna položka zboží může být zařazena současně do více kategorií na libovolném stupni vnoření nebo dokonce do žádné kategorie. Novou položku vytvoříte kliknutím na záhlaví okna na ikonu Přidat položku. Tam můžete položky i odstraňovat a editovat, taktéž je zde možnost exportu.



Pod těmito ikonami je řádek s filtry a s nastavením sloupců pro zobrazení.
V roletové nabídce je možné vybrat požadovaný filtr.



Jednotlivé zobrazené sloupce je možné pomocí myši mezi sebou přehazovat či měnit jejich šířku.
Při průchodu kategoriemi se aktivuje jmenný filtr omezený na výběr výrobků, jejichž název začíná na konkrétní písmeno. V roletové nabídce je možné vybrat požadovaný filtr a nebo si utvořit nový.

Ten se vytváří kliknutím na ikonku vpravo od této nabídky.

Filtr vytvoříte tak, že myší přetahujete ze sloupečku Dostupná pole pro filtr jednotlivé podmínky.



Jejich hodnotu stanovíte tak, že kliknete na vybranou podmínku a dole pod tímto oknem se zobrazí pole pro zadání definice vybrané podmínky.
Tímtéž způsobem vybíráte logické operátory mezi jednotlivými podmínkami.





Karta výrobku je řešena záložkovým způsobem.
 




Obecné parametry výrobku obsahuje nastavení typu Název výrobku, Typ a druh výrobku, katalogové číslo, údaje o množství, záruční a dodací době, dodavateli a  výrobci, logistické informace a možnosti nastavení příznaků jako Novinka, Připravuje se, atd..

Zařazení výrobku do kategorií je možné provést buď hned na začátku nastavením se do vybrané kategorie a nebo na kartě výrobku na záložce Zařazení výrobků do kategorií.

Ceny je možné zadávat najednou i pro jednotlivé dealerské kategorie a to jako ceník nákupní, koncový nebo doporučený koncový. V případě nákupního ceníku je možné definovat procentuální marži na jednotlivý výrobek.

Ceny je možné zadávat najednou i pro jednotlivé dealerské kategorie a to jako ceník nákupní, koncový nebo doporučený koncový. V případě nákupního ceníku je možné definovat procentuální marži na jednotlivý výrobek.

Výrobku je možné přiřadit slevy a je možné je časově omezit. K výrobku je kromě obrázků, popisu a rozšířeného popisu možné přidávat nově klíčová slova.Dále je možné definovat vztahy mezi ostatními výrobky jako jsou doporučené výrobky, výrobky spřažené (vkládají se do košíku současně s hlavním výrobkem), alternativy nebo skupiny  a dále též parametry a vlastnosti.


Typy výrobku rozeznává ZIM následující:

standardní zboží (běžný výrobek, který nevstupuje do dalších výrobků)

sestava (pevně stanovené komponenty bez možnosti je změnit)

konfigurovatelná sestava (sestava, v níž je možné libovolně měnit její komponenty)

komponent sestavy (zboží, které je součástí nějaké sestavy, nelze je prodávat samostatně).


V případě typu výrobku sestava nebo konfigurovatelná sestava se na kartě výrobku zobrazí další záložka Sestavy. Tam je možné vybírat ze seznamu již předdefinovaných skupin komponent nebo zadávat konfiguraci novou. Tyto skupiny se definují v Nastavení Skupiny komponent. V jednotlivých skupinách již potom pro aktuální výrobek můžeme vybrat pouze některé ze seznamu výrobků té skupiny.
Je tu možnost vybrat si zpúsob zobrazení na prodjně (rozbalovací nabídka, svislá nebo vodorovná nabídka), dále zda si zákazník může zvolit více než jeden výrobek z té skupiny, u výrobku nastavit buď cenu ceníkovou, nebo zvláštní pro tuto sestavu a definovat, zda se na tento komponent budou a jak vztahovat slevy.

Uvedeme to na příkladu počítače. Počítač coby sestava bude  obsahovat tyto skupiny komponent: monitor, počítač a příslušenství. Vybereme si komponentu monitory, v níž máme vloženo např. 20 různých. Pro naši sestavu nám vyhovují jen 4, tak je tam zatrhneme. Pokud ovšem někdy přidáme další monitory do skupiny komponent přes nastavení skupin komponent, je třeba jej do tohoto námi vybraného výrobku doplnit, nepřibude automaticky.

Druhy výrobku mohou být zboží, elektronické zboží a služba.

Parametry výrobku se rozumí vlastnosti výrobku. U některých výrobků je například  pro potřeby porovnávání výrobků vhodnější uvést třeba technické vlastnosti/parametry výrobku do přehledné tabulky. K tomu slouží tato funkce. Nastavuje se buď přímo přes kartu výrobku nebo též samostatně přes menu Katalog – Definice vlastností výrobků. Tyto vlastnosti je též možné sdružovat do skupin.


Vlastnostmi výrobku můžeme chápat například vlastnosti typu velikosti, barvy … různá provedení výrobku. Informace o vybrané vlastnosti se přenáší v objednávce.

Definice vlastností a parametrů výrobku se provádí v jednom formuláři. Při přidávání nové vlastnosti se napřed nabídne seznam již vytvořených. Ty lze samozřejmě  upravovat. Pro lepší přehlednost je možné jednotlivé vlastnosti seskupit, například vlastnosti typu barva, provedení atd. můžeme sdružit do skupiny Vzhled apod.

Pokud se rozhodneme vytvořit vlastnost novou, zadáváme její název, popis, můžeme ji rovnou zařadit do těch tematických skupin, volíme, zda je vlastnost vyžadovaná apod.

Rovněž je třeba vybrat typ vlastnosti (textová hodnota, číselná hodnota, logická hodnota, datum v intervalu  a seznam textových hodnot) . Pro zobrazení například roletové nabídky seznamu velikostí či barev použijeme Seznam textových hodnot, pro zobrazení parametrů výrobku potom například textovou nebo logickou hodnotu.



Ve formuláři potom nastavujeme výchozí hodnoty a zatrháváme hodnoty, které se k danému výrobku mají zobrazit.